یزدفردا "روز هفتم تير ماه 1360 اگر چه روزي است كه ملت ايران ، شهيد بهشتي كه خود «‌يك ملت بود براي اين ملت ما » و نيز 72 تن از ياران انقلاب را از دست داد ، اما در عين حال روزي است كه چهره منافقين كوردل بيش از پيش براي همگان آشكار شده و صفوف انقلاب اسلامي را مستحكم‌تر ساخت. در اين روز شهيد بهشتي و تعداد زيادي از اعضاي حزب جمهوري اسلامي در دفتر مركزي اين حزب در سرچشمه تهران جلسه‌اي داشتند .

 اما منافقين كه منطقي جز ترور و خشونت نداشتند با بمب گذاري ، شهيد بهشتي و 72 نفر از ياران ايشان كه داراي مسؤوليت‌هايي همچون نمايندگي مجلس ، وزارت و ... داشتند به شهادت رساندند.

 شهيد مظلوم بهشتي از پيشتازان نهضت اسلامي بود و با درك و بينش عميقي كه از اسلام و مسائل روز داشت همواره در سنگرهاي فرهنگي ، علمي و مبارزاتي نقش مهمي ايفا نمود. ايشان از معماران نظام اسلامي بودند كه نقش مهمي در تهيه قانون اساسي نظام جمهوري اسلامي داشتند . همچنين بينش عميق و كار براي ايشان باعث شد كه جهت نظم بخشيدن به فعاليتهاي جريان روحانيت و جريانهاي اصيل اسلامي « حزب جمهوري اسلامي »‌ را تأسيس كنند.

ايشان همچنين رياست ديوان عالي كشور را بر عهده داشت و همواره از سوي ضد انقلاب و جريانهاي ناپاك مورد تهمت و افترا قرار مي‌گرفت اما در راه اهداف اسلامي حضرت امام و نظام جمهوري اسلامي ايران هيچگاه از پاي ننشست .

 چنانكه حضرت امام در پيام خود به مناسبت شهادت ايشان فرمود: شهيد بهشتي مظلوم زيست و مظلوم بود و خار چشم دشمنان اسلام بود.

و یزد نیز مانند همیشه در این صحنه انقلاب هم فرزندانش به مسلخ رفتند برداران پاک نژاد دو بردار و یار وفادار انقلاب از دیار دارالعباده  شهید مظلوم دکتر بهشتی را در این سفر همراهی نمودند .

دکتر سید رضا پاک نژاد یکی از مبارزین انقلابی شهر کویری یزد که هنوز بوی صداقت رفتارش در شهر یزد به مشام می رسد به عنوان اولین نماینده مردم شهر یزد در مجلس شورای اسلامی بود و برادرش سید محمد پاک نژاد  نیز برادر را در این سفر همراهی نمود و یاد و خاطره آنان همیشه به همراه نام یزد خواهد بود .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا